آخرین نسخه جیمیل با تم متریال جدید امروز منتشر می‌شود

گوگل از ساعاتی پیش، انتشار نسخه باز طراحی شده و جدید جیمیل برای iOS و اندروید را آغاز

گوگل از ساعاتی پیش، انتشار نسخه باز طراحی شده و جدید جیمیل برای iOS و اندروید را آغاز کرده است. این نسخه بر اساس «تم متریال» طراحی شده که از آوریل سال گذشته تا امروز، در نسخه تحت وب جیمیل شاهد آن بوده‌اید.

وقتی که آپدیت جدید به گوشی شما برسد، خواهید دید که نوار قرمز و بزرگ بالای صفحه اپلیکیشن حذف شده و حالا محیط کاربری آن سبک‌تر و خلوت‌تر از همیشه شده است. در این باز طراحی، گوگل مجددا از فونت سانس شخصی‌سازی شده خود استفاده کرده که می‌توانید با بیرون کشیدن سایدبار (منوی کشویی) جیمیل متوجه آن شوید.

همچنین خواهید دید که بخش جابجایی میان حساب‌های کاربری از جای قبلی به گوشه بالا و سمت راست منتقل شده، به طوری که در ترکیب با نوار جستجو حالا هم فضای کمتری گرفته و هم دسترسی راحت‌تری می‌توان به آن داشت.

نوار جستجو حالا به مهم‌ترین ابزار ناوبری در اپلیکیشن تبدیل شده و می‌توانید از طریق آن به دکمه منوی کشویی و اکانت سوییچر دسترسی داشته باشید. هر چند دکمه شناور تعاملی جیمیل همچنان در گوشه پایین و سمت راست تصویر باقی مانده است. اما باز طراحی جیمیل، به غیر از تغییرات ظاهری یک سری قابلیت‌های جدید را هم به ارمغان آورده. یکی از آن‌ها نحوه چینش ایمیل‌هاست.

حالا می‌توانید نحوه چینش ایمیل‌ها در اینباکس (فاصله‌شان از هم و فضایی که از صفحه اشغال می‌کنند) را به دلخواه خودتان تنظیم کنید، و برای این کار سه حالت در اختیار دارید: حالت پیش‌فرض، حالت فشرده و حالت راحت (Comfortable). در حالت پیش‌فرض، بین ایمیل‌ها فضای سفید اندکی وجود دارد و زیر هر ایمیل دکمه‌هایی قرار گرفته که اجازه می‌دهند مستقیما به فایل‌های پیوست دسترسی پیدا کنید.

حالت Comfortable طراحی ایده‌آل جیمیل را به نمایش می‌گذارد و حالت فشرده، آیتم‌های اینباکس را در هم فشرده‌تر کرده و ضمنا آواتار مخاطبین را برای آنکه جای کمتری بگیرند به چک‌باکس تبدیل می‌کند. اما اگر یکی از طرفداران اپلیکیشن اینباکس هستید (که به زودی غیر فعال می‌شود) باید بدانید که در جیمیل جدید به قابلیت‌های گروه‌بندی آن دسترسی نخواهید داشت.

اما با این وجود، خوشبختانه کلیه تنظیمات قبلی جیمیل در طراحی جدید حفظ شده‌اند و همچنان می‌توانید ایمیل‌های اینباکس را مطابق میل‌تان دسته‌بندی کنید. اگر چه آیکن‌ها و دکمه‌های جدید و استفاده بهتر از فضای سفید ظاهر مدرن و خوشایندتری به جیمیل داده‌اند، اما در زیر این ظاهر، عملکرد جیمیل دست نخورده باقی مانده است.

گوگل اعلام کرده که انتشار جهانی نسخه جدید جیمیل را از امروز برای اندروید آغاز کرده، و طی هفته‌های آینده کاربران iOS نیز این ویژگی را دریافت می‌کنند.

منبع: digiato

1 دیدگاه در “آخرین نسخه جیمیل با تم متریال جدید امروز منتشر می‌شود

ارسال دیدگاه