Toshiba

افزایش ۵ برابری ظرفیت حافظه های SSD با چیپ های جدید توشیبا

فناوری جدید توشیبا ظرفیت و سرعت کارت های حافظه و SSD را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

فناوری جدید توشیبا ظرفیت و سرعت کارت های حافظه و SSD را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

توشیبا در حال توسعه نمونه اولیه ای از حافظه های فلش است که هر یک از چیپ های آن ۱۶۶ گیگابایت ظرفیت دارند. چیپ های NAND سه بعدی ۹۶ لایه ای در هر سلول ۴ بیت دارند، این در حالی است که نسل حافظه های فعلی با فناوری ۳ بیتی تنها امکان توسعه چیپ هایی با ۳۲ گیگابایت حافظه را فراهم می کند.

هر بسته از این حافظه های فلش شامل ۱۶ چیپ است، به عبارت دیگر فناوری توشیبا امکان تولید حافظه های فلش ۲.۶۶ ترابایتی را میسر می کند که نخستین گام در زمینه توسعه کارت های مموری و SSD سریع تر و با ظرفیت تر خواهد بود.

وسترن دیجیتال مدعی شده که از سال آینده عرضه محصولات برند سن دیسک مجهز به این چیپ ها را آغاز خواهد کرد.

توشیبا به عنوان مخترع فناوری چیپ های NAND بخش حافظه خود را به فروش رساند چرا که پس از ورشکستگی واحد هسته ای وستینگهاوس و رسوایی های مالی، مجبور بود ۷۵۰ میلیارد ین (۶.۷ میلیارد دلار) درآمدزایی کند تا همچنان در بورس توکیو باقی بماند.

 اگرچه بخش صنایع نیمه هادی توشیبا به قیمت سرسام آور ۱۸ میلیارد دلار به هلدینگ Bain Capital متشکل از شرکت های اپل، دل، سیگیت و کینگستون واگذار شد اما وسترن دیجیتال هنوز به همکاری خود با این شرکت ژاپن ادامه می دهد.

علی رغم بهبود پیوسته فناوری حافظه فلش NAND، قیمت کارت های حافظه و SSD به بهانه کمبود این چیپ ها تا همین اواخر روندی روبه رشد را طی کرده است. با این حال کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی،گوشی های هوشمند و تجهیزات استخراج ارزهای مجازی منجر به کاهش قیمت چیپ های NAND شده است.

عرضه چیپ های سریعتر و با ظرفیت بالاتر توسط توشیبا نه تنها سود بیشتری را عاید این کمپانی می کند، بلکه به گسترش استفاده از این فناوری نیز منجر خواهد شد.

منبع: digiato

ارسال دیدگاه